1899 március 9-én megalakította C. C. Wakefield cégét, amelynek jövőjét - amikor az angol szigeteken mindössze 2000 gépkocsi futott - Wakefield látnoki módon meghatározta: nagy lehetőséget érzett a szárazföldi közlekedéshez szükséges kenőanyagok fejlesztésében és gyártásában. Hamarosan hozzá is láttak a kenőanyagok gyártásához: Liverpoolban, Wakefield szülővárosában állították fel az első saját olajkeverő üzemüket.
1906-ban jelent meg a piacon a Wakefield Motor Oil nevű, kimondottan a benzinmotorokhoz szánt motorolajuk.Wakefield döntését a motorizáció látványos fejlődése igazolta:
1909
már közel 50 ezer autó és 35 ezer motorkerékpár futott Nagy-Britanniában. Ennek megfelelően a cég az egyik alapolaj, a ricinus latin neve után Castrol néven új motorolajokat hozott forgalomba. A Castrol CW-t a személygépkocsi motorok, a Castrol C-t a motorkerékpárok, a Castrol R-t pedig a verseny- és a repülő-motorok követelményeihez alakították ki. Wakefield az elsők között állított össze ásványolaj és szénhidrogén alapú, rendkívül magas lobbanáspontú és -30 °C alatti dermedéspontú motorolajat. A cég a motorizáció fejlődésével együtt növekedett, így
1913
nagyobb gyártelepet építettek Liverpoolban és új irodába költöztek Londonban. A háborút követő évek a motorizáció látványos fejlődése mellett a C. C. Wakefield and Company Limited egyik arany-korszaka volt. Wakefield
1920
jelent meg a piacon a Castrol XL motorolajjal, amire olyan hihetetlen kereslet támadt, hogy a töltősor kapacitását a háromszorosára kellett növelni. Az XL különböző változatokban a hatvanas évekig forgalomban volt.
1922
megjelenik a Deusol, a Castrol első mai értelemben vett haszonjármű olaja.
1935
a Castrol olajokban jelentek elsőként meg a motor élettartamát jelentősen növelő króm- és óntartalmú adalékok.
A II. Világháború időszaka több szempontból komoly megrázkódtatást jelentett:
1941
januárjában elhunyt a cégalapító Wakefield, majd a német bombázók ugyanebben az évben megsemmisítették a gyártókapacitások 70 %-át. A háborút megelőző termelési szintet csak két év múltán sikerült ismét elérni. A cég 50 éves jubileumáig több kenőanyaggyártó cég felvásárlásával komoly expanziót ért el.
1960
a cég neve a legismertebb termékcsoportjáról Castrol Ltd-re változott.
1967
bemutatták a mai napig is a piacon lévő GTX család első tagját,
1974
megjelenik a teljesen szintetikus Formula RS első, SAE 10W-50-es verziója valamint a Castrol Biolube, a világon első biológiailag lebomlani képes vízi motorolaja.
1980
-as évek során jelent meg a ricinusalapú A747 kétütemű versenyolaj, a TXT SAE 5W-40 motorolaj, a nagyteljesítményű Castrol SRF fékfolyadék, és a Turbomax haszonjármű motorolaj.
1988
a Castrol elnöki székébe Jonathan Fry került. A cég történetében jelentős változást hozott a
2000
amikor a BP felvásárolta a Burmah Castrol-t. Jelenleg is tart (2008) a cég új arculatának (EDGE) bevezetése, ami hűen tükrözi, hogy a Castrol készen áll az új évszázad kihívásainak megfelelni.