Szűrés

Gyártó
Kiszerelés
Izzó típus

TOP termékek

Ügyfélszolgálat: +36 20 8002222 | info@motorolajbolt.hu

Izzók, izzókészletek

Világítás, autólámpa és fényszorók kívül-belül, télen-nyáron

Az autóközlekedés egyik fontos feltétele, hogy a járművel ne csak fényes nappal, de éjszaka is biztonságosan lehessen közlekedni, magyarul olyan fényszórói, tompított lámpái, köd esetére ködlámpái legyenek, amelyek lehetővé teszik a vezetőnek, hogy az útból eleget lásson ahhoz, hogy biztonságosan haladni tudjon és időben meg tudjon akadály esetén állni. Ezért elengedhetetlen a jármű világító berendezéseinek megfelelő működése. Mindezt úgy kell elérni, hogy a saját látási feltételeinek megteremtése közben ne zavarja a közlekedés többi résztvevőjét, vagyis a fényeivel ne vakítson el senkit. Mára számtalan korszerű izzófajtát, olyan világító alkalmatosságot fejlesztettek ki, amely ezeket az igényeket maximálisan ki tudja elégíteni, mégpedig egyre kevesebb energia felhasználásával, ami nem csak takarékos, de környezetkímélő is egyben.

Egy kicsit a fényszórókról és a bele való izzókról

A 80-as években használt Fényszórókban leggyakrabban a H1, H3, H4, H7 izzókat használtak, búráik még üvegből készültek majd később műanyagra (polikarbonát) cserélték őket. Ezáltal könnyebbek lettek olcsóbb volt öket gyártani de napjainkban láthatjuk, hogy könnyebben is öregszenek (vakulnal)

A 90-es évek hajnalán érkeztek meg a gyűjtőlencsés fényszórók, az autók gyorsulásával párhuzamosan a sötétben minél messzebbre kellett világítaniuk ezeknek a fényszóróknak de már mind a gyártásuk mind pedig a karbantartásuk jóval költségesebb lett.

Nem sokkal a gyűjtőlencsés fényszórók után jelentek meg a Xenon fényszórók amik már kanyar és szintvezéreltek is voltak, de az áruk ismét ugrott egy komoly léptéket. (az izzók árai akkoriban 50-90 ezer forint között mozogtak)

2005-2006 között jelentek meg az első LED fényszórók a közutakon még szebbek még ügyesebbek stb. de már nagy vonalakban javíthatatlanok. (nincs izzócsre, fényszórócsere van és persze , hogy jól nézzen ki párban)

Napjainkban pedig már olyan intelligens Laser LED fényszórók vannak amelyek tudása akkora, hogy külön regényt lehetne írni róluk. Igaz, hogy egy közepes koccanás után vannak olyan típusok ahol a két fényszóróért 3-5 millió forintot kell otthagynunk a szervízben. Egy jó minőségű H7-es izzó kb 2-3000 ft. (Szép dolog a technika de az ára is sokat fejlődött)

Rövid matematikai összefoglaló, amíg a fényszóróinkba (világítótestjeinkbe) lehet elfogadható áron izzót kapni és cserélni addig azért boldogság van, meg persze amíg a high-tech világításunk jól működik.

A külső világítást elöl három funkcióval szoktuk megnevezni: helyzetjelző, tompított és távolsági fényszóró . A legegyszerűbb kiképzésnél ez oldalanként két izzót jelent egy vagy két lámpában, a helyzetjelzőé külön van, a tompított és a távolsági fényt ugyanaz a (bilux) fényforrás adja, csak a fényváltó hol az egyik, hol a másik részét hozza működésbe. A távolsági felkapcsolásakor belül, a műszerfalon kék jelzőfény gyullad ki. A korszerű kocsikon lehet nappali menetfény, külön tompított és külön távolsági fényszóró, izzós és ledes világítás, ködlámpa. Kell legyen legalább két irányjelző elöl is meg hátul is, hátul továbbá két féklámpa (a leggyakrabban kiegészítő fékezésjelző lámpa is van), ködlámpa, illetve egy tolatólámpa.