Nos, pillanatnyilag ott tartunk, hogy a közepes és a nagyméretű dízelmotorok (és bizonyos benzinmotorok) az Euro 6-ot már katalizátorostul, részecskeszűrőstül, hipermodern kipufogógáz-visszavezetésestül (EGR), utókezelésestül sem teljesíthetik, ha csak nincs még valami, egy extra láncszem a képletben.
Ez az AdBlue az Audinál, a BMW-nél, a Mercedesnél, az Opelnél, a PSA-autóknál, a Volkswagennél, nem is lassan mindenütt ez lesz. Ő egy folyadék külön betöltőnyílással, külön tartállyal, s azzal a szereppel, hogy szelektív katalitikus redukció (SCR) során ammóniává alakulva majdnem 100%-ban vízgőzzé és ártalmatlan nitrogénné formálja a kipufogógáz ártalmas nitrogén-oxidjait.
Az AdBlue durván 32%-os karbamid-oldat (a karbamid színtelen kristályos vegyület, aminosav lebontási termék), s ha másból nem is tudni, hogy AdBlue-s az autó, arról kiszagolni, hogy nincs szaga. Nem dízelbüdös.
Folyamatosan látni, mikor kell utántölteni. De akkor aztán muszáj[/kepallojobb] Az AdBlue kipufogógázba fecskendezéséből és a teljes folyamatból a sofőr természetesen semmit nem észlel (se erősebb, se gyengébb, se gazdaságosabb nem lesz tőle a motor), csupán azt, hogy fogy a cucc. A 20 liter körüli térfogatú tartályban lévő folyadék mennyiségét a rendszer ellenőrzi, s időről időre figyelmezteti a vezetőt a szükséges utántöltésre.
Amit mindenképp tudni kell, hogy az AdBlue-s motorok AdBlue nélkül nem indulnak be. Ha kifogy az adalék, hívhatjuk a trélerest, hogy szállítsa el a kocsit egy márkaszervizbe.