A Valeo független ipari csoport, amelynek tevékenységi köre teljes egészében az autóiparra koncentrálódik.
Vállalatunk 1982-es megalakulása óta gépkocsikban, motoros gépekben és berendezésekben, nehézgépekben és speciális berendezésekben használatos kiváló minőségű szűrők gyártására szakosodtunk. A dinamikus fejlődésnek köszönhetően cégünk termékei jelenleg az egész világon elérhetők.
Ez eredeti – a legjobb alkatrész
A MANN-FILTER Széles termékkínálat - Folyamatos fejlesztés, hogy megfeleljen a legmagasabb szintű elvárásoknak is. MANN-FILTER levegő, olaj, üzemanyag és jármű kabin szűrők – pótolhatatlan teljes termékskála. Élvonalbeli technológiai és innovatív termékek és szolgáltatások. A MANN-FILTER márkanév meggyőz mindenkit, mert az eredeti minőség és a magas lefedettség (több, mint 95%) Jelenleg több, mint 4100 különböző szűrő és szűrő elemet forgalmazunk.OE (gyári beszállítói) minőség mindig azt jelenti, első választás az egész világon.
A levegő a városi területeken tartalmaz nagy mennyiségű por, pollen, korom és más részecskéket, valamint a gázokat, amelyek károsak az egészségre.
A problémamentes autózás alapvető követelménye a tiszta üzemanyag. Az üzemanyag megérkezik a befecskendező rendszerbe vagy a karburátorba az üzemanyag-szivattyún keresztül.
A tiszta beszívott levegő elengedhetetlen a problémamentes működéshez. Azonban különböző anyagok vannak a levegőben (por, korom, kosz és mindenféle egyéb szennyeződés). Ezek a részecskék bejutnak az égéstérbe, ahol kopásokat (barázdákat) és lerakódásokat okoznak idő előtt erősen kopik a motor.
A motorolaj keni a meghajtó és mozgó részek közül mindegyiket a motorban. Az égés eredményeképpen kosz és égésmaradék részecskék, mint például korom, jutnak bele a motorolajba. „Megfertőzik” az olajat és nyúlósabbá teszik azt.
Marcus Samuel, a Shell Transport and Trading Company alapítója.
Csaknem 200 évvel ezelőtt egy londoni régiségkereskedő elkezdett tengeri kagylóhéjakat importálni a Távol-Keletről, mivel akkoriban kezdtek divatossá válni az egzotikus lakberendezési tárgyak.
Marcus Samuel vállalkozása jól menő export-import céggé fejlődött, melyet később fiai, ifjabb Marcus és Sam vezettek.
A FUCHS csoport a világ 8. legnagyobb olajvállalata, míg az 590 független kenőanyaggyártó közül a legnagyobb.
A Fuchs 1931-ben Mannheimben, Németországban családi vállalkozásként jött létre, és kőolajipari finomítványok importjával és értékesítésével foglalkozott. A 60-as években a vállalat kiemelten foglalkozott a nemzetközi piacokkal.
A 70-es és 80-as évek a specializáció és növekedés jegyében teltek. A termékválaszték folyamatosan nőtt a vásárlók különleges igényeihez igazodva.
Mivel a Total kenőanyagok gyártója a Total, Elf, Fina (Mazda) csoport így itt az ő történetükről olvashat.
Az Elf története egész 1920-as évekig nyúlik vissza. A mai vállalat három cégből jött létre, ezek a Total, PetroFina és az Elf. A Total csoport nevet 2003-ban vették fel. A Total - multinacionális energiaipari vállalatként - elkötelezett az innováció mellett, és kezdeményezéseivel arra törekszik, hogy fenntartható módon kielégítse az emberiség energiaigényét.
Mivel a Elf kenőanyagok gyártója a Total, Elf, Fina (Mazda) csoport így itt az ő történetükről olvashat.
Az Elf története egész 1920-as évekig nyúlik vissza. A mai vállalat három cégből jött létre, ezek a Total, PetroFina és az Elf. A Total csoport nevet 2003-ban vették fel. A Total - multinacionális energiaipari vállalatként - elkötelezett az innováció mellett, és kezdeményezéseivel arra törekszik, hogy fenntartható módon kielégítse az emberiség energiaigényét.
1899 március 9-én megalakította C. C. Wakefield cégét, amelynek jövőjét - amikor az angol szigeteken mindössze 2000 gépkocsi futott - Wakefield látnoki módon meghatározta: nagy lehetőséget érzett a szárazföldi közlekedéshez szükséges kenőanyagok fejlesztésében és gyártásában. Hamarosan hozzá is láttak a kenőanyagok gyártásához: Liverpoolban, Wakefield szülővárosában állították fel az első saját olajkeverő üzemüket.
1853-ban New Yorkban alapította a Swan & Finch cég és kezdte meg az ágazatban a magas minőségű kenőanyagok gyártását.
Az Aral sikere a minőségben keresendő. Alapítása óta,(jelenleg) immár több, mint 111 éve törekszik arra, hogy magas fokú szolgáltatásokat nyújtson, és hogy kutatásai, fejlesztései a világ élvonalában tartsák. 1898-ban Németországban 13 bányászati vállalat úgy határozott, hogy létrehoz egy egyesülést "Nyugat-Német Benzolértékesítő Egyesülés" (Westdeutschen Benzolverband, BV.) néven, a kőszén kokszolása során keletkező aromás vegyületek értékesítésére.
A Mobil 1, Mobil, Mobil Delvac és Esso kenőanyagok története.
Mind a Mobil, mind az Exxon gyökereit a 19. századig vezeti vissza, amikor az amerikai ipar több szektorában is - az acélipar, a bankszektor, a vasút terén, csak hogy néhányat említsünk - robbanásszerű fejlődés ment végbe. A nemzet fiatal olajipara felvette az iramot, és lépést tudott tartani a petróleum, a kenőolajok és a zsírok iránti fokozódó igénnyel is. John D. Rockefeller ebben az időszakban számos érdekeltséget szerzett olajipari vállalatokban,
Fiat 9.55535-G1
2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 2,9 mPa.s. Üzemanyagtakarékos hosszú csereperiódusú benzinmotorokhoz. Alapvető viszkozitás 0W-30, 5W-30
B71 2295
2008-ban megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. 1 L-es benzinmotorokhoz. Alapvető viszkozitás 15W-40 (ásványi alapolaj)
RN 0700
2008-ban megjelent minősítés. Szívó benzinmotorok és dieselek részecskeszűrő nélkül. Alapvető viszkozitás 0W-30, 5W30, 0W-40, 5W40
WSSM2C-913-A
1996-tól bevezetett kategória benzin és diesel motorokra. Ford diesel motorok esetében 2002-es évjáratig benzinmotorok esetében 2008-as évjáratig használható. Alapvető viszkozitási osztály: 5W-30.
GM-LL A-025
A GM konszern 1995-től folyamatosan vezette be ezt a jóváhagyást, amely elsősorban az olajfogyasztás csökkentése érdekében magas (3.5 mPas) HTHS értéket és rendkívül alacsony párolgási veszteséget ír elő. Alkalmazható az Eco Service Flex rendszerrel szerelt benzinmotorok esetében is. A benzinüzemű motorokban használható GM LL A-025 jóváhagyásnak SAE 0W-30-as 0W-40-es 5W-30-as és 5W-40-es.
BMW-LL-98 (Longlife-98)
Az 1998 és 2004 között gyártott BMW motorok specifikus olajai, de leginkább csak 2001-es évjáratig használjuk őket az utód megjelenése miatt. Ezek teljesítették először a BMW hosszított csereperiódusú elvárásait. Alapvető viszkozitás 5W-30, 5W-40, 0W-30, 0W-40.
VW-500.00
Energia takarékos dízel-, benzines motorolaj (SAE 5W-30, 10W-30, 5W-40, 10W-40) viszkozitásosztályú szintetikus vagy félszintetikus motorolajok tartoznak ebbe az osztályba. Benzin- és dízelmotorokban egyaránt használhatóak. Az osztály tesztjei azonosak az 501 01 osztály tesztjeivel, kiegészítve a párolgási veszteség vizsgálatával. Ezek a motorolajok az 1997 márciusig gyártott gépkocsikhoz használhatóak. Még feltüntethető, új jóváhagyás már nem szerezhető rá.
MB-229.1
1997. január 1-től életbe lépett dízel-, benzines motorolaj jóváhagyás.
(Az API amerikai szabvány leginkább az ottani motorokhoz és körülményekhez fejlesztve, Európában nem annyira mérvadó)
ACEA A kategória- Benzines motorok (személy és kisteher)
ACEA B kategória- Diesel motorok (személy és kisteher)
ACEA C kategória- Részecskeszűrős (személy és kisteher)
Betűk és számok útvesztőjében.
Sokan fordultak hozzánk az elmúlt hónapokban mondván: szeretnének többet tudni azokról a jelölésekről, amelyeket a motorolajok gyártói termékeiken alkalmaznak.
Örömmel teszünk eleget a felkérésnek, megelőzve sok - a kellő ismeretek hiányából eredő - problémát. Magunk is tapasztaljuk, hogy a kereskedők "alapoznak" az ismeretek hiányára, 20...30 évvel ezelőtti minősítésekkel rendelkező olyan motorolajokat látni több helyütt, amelyeket rendkívül alacsony árral tesznek vonzóvá. Ezek a 10...15 éves autók motorjai többségében sem alkalmazhatóak - nem is beszélve a "fiatalabbakról". Sokan csak fél-egy év használat után döbbennek rá a következményekre és fizetik meg a "tandíjat" a szükségessé váló motorfelújítás alkalmával. A motorolajokhoz kicsit is értő autós mosolyogva elfordul ezektől a polcoktól és meghagyja a "lehetőséget" azok számára, akik nincsenek tisztában a jelölésekkel - és a következményekkel
Ésszerű kenéstechnika.
Először kenéstechnikával, kenőolajokkal foglalkozunk, de sem nem a már megszokott "hülyének nézünk" marketingstílusban, sem pedig tudofántoskodva, hanem reményeink szerint a hétköznapi gépjármű tulajdonosnak segítséget nyújtva. Kísérletet teszünk arra, hogy közérthetően meséljünk a súrlódásról, a kenőolajok feladatairól, gyártásáról, és a legfontosabb: hogyan válasszuk ki a számunkra legmegfelelőbb kenőcsöt.
Beszéljünk egy kicsivel többet a motorolajokról.
Hogy, miért,? Hát azért mert néhány éves tapasztalatunk alapján az emberek 90%-a, és (nekünk is meglepő) az autószerelők hasonló százaléka tévhitben él, a motorolajokkal kapcsolatban. Ráadásul ezt mindkét oldal teljesen hibás elméletekkel támasztja alá. "Röviden és tömören" lássuk a tényeket.
Most adunk egy számunkra egyszerűnek tűnő megoldást (ami mellesleg a világ legnagyobb kenéstechnikai szakembereitől származik)
Na nézzük:
Az új vagy még garanciális autók tulajdonosainak körében elég erősen terjeng az a tévhit, hogy nem vehetnek pl. motorolajat az esedékessé válló szervízekhez mondván, hogy azt csak a márkaszervízek adhatják, különben elvész a garancia.
* Ez nem igaz.