Facebook

Hírek

2021.06.30 10:34
A legjobb motorolajok mellett rendelhetnek nálunk szűrőket, gyertyákat, akkumulátorokat és ablaktörlőlapátokat is. Természetesen az olajokhoz hasonlóan ezen termékeket is a legjobb márkákból válogattuk össze.
2021.06.29 11:12
Ajándékozzon www.MOTOROLAJBOLT.hu ajándékutalványt. Az utalványok elérhetőek 5000.- és 10000.-ft-os címletekben, természetesen több utalvány is vásárolható. Hasznos ajándék lehet, amennyiben ismerősének akit meg szeretne lepni van autója, de nem ismeri annak paramétereit. Az ajándékutalvány felhasználható minden az áruházban kapható termék (olajok, szűrők, akkumulátorok, téli termékek, stb.) és szolgáltatás fizetésére. Felhasználás előtt szívesen segítünk az autóhoz megfelelő termék vagy termékek kiválasztásában. Az utalványokat és a hozzájuk tartozó felhasználási kódot elektronikus formában juttatjuk el a vásárlóhoz. Az utalvány kinézete a képen látható. A megvásárolt utalványok 3 hónapig felhasználhatóak. Az utalványok kifizethetőek üzletünkben készpénzben, weboldalunkon bankkártyás fizetéssel, átutalással vagy utánvétellel is. (az utánvételes vásárlás átfutása kb. 2-3 nap) Az utalványokról természetesen minden esetben számlát állítunk ki.

TOP termékek

ÜDVÖZÖLJÜK MEGÚJULT HONLAPUNKON!

Ügyfélszolgálat: +36 20 8002222 | info@motorolajbolt.hu

Levegőszűrők

A légszűrő alap feladata a levegő megszűrése, ez annyira triviális, hogy le kellett hogy írjam! Ebből a rövid cikkből megtudhatod, hogy miért kell jó vagy attól jobb minőségű szűrőt használj és milyen egyéb feladata van ennek a halk alkatrésznek. Nincs kibúvó el kell olvasd, ha pénzt akarsz keresni(na jó spórolni).

A wikipédia szerint a légszűrőkben alkalmazott papír „féligáteresztő, a folyadék vagy gáz áramlásának útjába állított papírakadály. Az aprószemcsés szilárd anyagok eltávolítására szolgál." Nagyon vicces a papírakadály megfogalmazás, de technikailag és nyelvtanilag is helyes, megakadályozza a szennyeződés bejutását az égéstérbe. Alapvetően 4 féle anyagból készül maga a szűrű felülete: papír (vagy más jellegű cellulózhoz hasonlító szálas anyagok), hab, rozsdamentes acélháló vagy pamutos géz.

Jelenleg a módosított papírok szinte minden formában használatosak valamint a japán autókra jellemzően a pamutos légszűrők. Hozzá teszem, hogy az elsők között alkalmazott levegőszűrők olajba mártott acélhálók voltak. Amikor a 60-as években már elég fejlett lett a papíripar, akkor sikerült előállítani megbízható, masszív légszűrőket papírból. De lehet, hogy az is közrejátszott, hogy így szépen lassan fizetgessünk a rendszeres karbantartásunkért a szűrők cseréjekor, hiszen az acélbetétes szűrőknél csak az olajat kellett időnként lecserélni.

Nos tehát a légszűrők ezek után papírból készültek, melyeket bele raktak egy hengeres légszűrű házba, az alsó részén kialakítva egy nagyobb szennyeződések (toll, falevél) felfogására használt edényzettel. Ahogy fejlődtek a motorok megjelent, azaz igény, hogy ha már nő a teljesítmény akkor legyen már egy kicsit csendesebb a verda. A légtechnikai fejlesztések eredményeképp megjelentek a szűrők bámulatos formavilágú, jellemzően panelszűrők (kocka). A légszűrű és a hengerfej közötti rezonáns szakasz fontos motorhangoló is, hosszabb szívócső esetén nyomatékosabb, míg a rövidebb szívócső esetén nagyobb teljesítmény keletkezik. Fontos hangszabályzó eszköz még, a légszűrő házban kialakított tőrések, hajlatok, mint például a kipufogó dobokban is.

A hajtogatott papírszűrők mérete egy kisebb szűrő esetén is, ha azt szétszedjük és kiterítjük, egy 12 személyes étkező asztal méretének is megfelelhetnek, és ezzel bizonyítjuk a mostani légszűrők egyik legfontosabb tulajdonságát, azaz kicsi compact méretűek, de nagyok. A vevő elvárások minél jobb kielégítése okán a légszűrőknek is igazodni kell, az akár 50.000 kilométeres gyári olajcsere intervallumhoz, minél kisebb légszűrő, ami minél több szűrőfelületet foglal magában.

A papír minősége mellett rendkívül fontos a „keret” amibe a szűrő papírt bele tesszük. Ez rugalmas, habosított műanyagból készül és 2 fontos szerepe van, minden körülmények között egyben tartani a szűrűt, és teljes mértékben tömítenie a légszűrű ház illesztéseinél. Másik keret anyag, amikor fémből készítik a szűrő vázát és abban műgyantával ragasztják bele a szűrőbetétet. Ebben az esetben még körbe vagy gumitömítést találunk vagy valamilyen poliuretán hab szalagot a teljes tömítés érdekében.

Ha az autódba levegőszűrűt keresel a vélemények és a különböző vizsgálatok segíthetnek, hogy eldöntsd mi a megfelelő légszűrő az autódba. Amikor szűrőt keresel, hagyatkozhatsz olyan visszajelzésekre, amelyek tényleges és a valós vásárlóktól származnak. Az egyszerű és gyors beszerelés, azaz a méret pontosság, a csomagolás, a cucc ára és a használat során tapasztaltak e teljesítményváltozást: ezek mind segíthetnek, hogy választani tudj. A jó minőségű levegőszűrő nagyon fontos több okból, egyrészt ha el van „tömődve” a légszűrő nem jut át a kellő mennyiségű levegő, a motorvezérlő módosítja a kívánt értékhez a keverési arányt és az autónk nem megy a megszokott módon.

Más részt, ha a légszűrő méret pontatlan és kisebb, mint a szűrőház akkor ott piszkos „fars” levegőt szívbe a rendszer. Ez sok galibához vezethet, hiszen a szennyezett poros levegő, minden, ami az útjába kerül azt tönkreteheti, a lég mennyiségmérőt, fojtószelepet a házzal együtt, a motor szinte minden egyes elemét: dugattyúgyűrűket, hengerfalát, hamarabb elszennyeződő olajat, és látjuk a véleményekből a porlasztókat is. A nem irányított levegőáramlás e mellett igen megemelheti a fogyasztásunkat, hiszen itt is a vezérlő próbálja a keverési arányt beállítani az adott pillanathoz mért légmennyiséghez.

Harmad részt, ha a légszűrő nincs kellően masszívan legyártva, az bizonyos fordulat felett a „szapora légzés” miatt elindulhat a motor irányába és kártyavárként összeomolva igyekszik a motor táplálékává válni. Ok, ez nem egy Zs kaliberű horror film, de vicces csipesszel kiszedegetni a szűrő maradványait a szívótorokból és a légszűrő házból. Ha fontos számodra a környezet védelem, akkor cserélned kell időben a légszűrőt, mert az többletfogyasztással járhat. Ha többet eszik, akkor több üzemanyag is fogy (Nobel díj), aminek nagy része nem tiszta égéssel távozik hatványozottan emelve ezzel a mérges gázok arányát (CO CH NOx).

A piszkos levegőszűrőtől, korlátozott levegőellátás miatt, tökéletlen égéshez vezet, amiben korom képződik. Ez a korom lerakodik a gyújtógyertyára és tovább csökken az égés minősége is. Ugyanez a korom megjelenik a szelepeken is teljes amortizációhoz vezetve, láttunk már olyan szelepet, amely a rá rakodott korom miatt nem zárt tökéletesen ezzel csökkentve a kompressziót és a teljesítményt.

Szélsőséges esetben az alapjárat ingadozása és esetleges pufogó kipufogó hang is hallható. Igen mindez a nem időben cserélt légszűrő miatt!

A legtöbb autónál 15-20.000 kilométerenként cserélni kell a légszűrőt vagy évente. Természetesen, ha sokat járunk föld úton vagy egyszerűen látjuk, hogy a kavargó szél a környékünkön sok port visz- ezt most nehéz elmagyarázzam hogy mikor van több por- akkor esetleg sűrűbben is. Ha olcsóbb légszűrőt veszel és azt évente cseréled, az is jobb mintha egy Mann szűrőt használsz 10 évig!

Honnan tudjuk, hogy a légszűrőnk már leáldozóban van? Csökken a motor teljesítménye, esetleg az rángat vagy egyenetlenül jár, gáz adáskor fekete füst ami az idáig nem volt tapasztalható, ha gázelvételkor vagy gázadáskor pufogó-durrogó hangot hallasz(ez akkor lehet ha el nem égett üzemanyag van a kipufogóban), és ha indítás után benzin szagot érzünk vagy olyan „CO szagot”, kibontjuk a szűrőházból és megijedünk a látványtól.

Most a szűrő gyártás jelesebb képviselői már 1 és 3 mikron között képesek megszűrni a levegőt. Ez természetesen nem lehetséges már a hagyományos cellulóz (papír) szűrőkkel produkálni, ami azért nem olyan rossz érték papírszűrő esetében sem, hiszen 3 – 10 mikron között szűrnek a jobb minőségű gyártóknál. Ezek a szűrők már nano technológiás ultra vékony 0,2 és 0,3 mikron vastagságú rugalmas szálakból épülnek fel, amelyek kisebb nyomás veszteséggel(nagyobb teljesítmény a hagyományos légszűrőhöz képest) és jóval hosszabb élettartammal bírnak el a szennyezett levegővel. A viszonyításképpen ez megfelel már egy tiszta tér technológiának például steril helységek, gyógyszergyártó vagy mikroelektronikai gyáraknál használt levegő minőségnek. Ezek a HEPA osztályba sorolható szűrők a szennyeződés 99,995% képesek kiszűrni. Érdekességként egy pár mindennapi szennyező anyag mérete: Finom homok 55-210 mikron, köd 15-160 mikron vagy a spórák mérete 6-16 mikron.

Természetesen, ha az autót beazonosítottuk, akkor már könnyű kiválasztani a sok márkából a számunkra legjobban megfelelő ár/érték arányú légszűrőt, amit ide kattintva megtehetsz. Topligás levegőszűrők Mann filter, Delphi, Mahle filter, Bosch. Egy kicsivel gyengébb középkategóriás légszűrők CoopersFiamm, Filtron, Purflux, és Jakoparts.

Tovább