A MOTUL TEKMA ULTIMA+ 10W-40 teljesen szintetikus kenőanyag a legújabb generációs DPF szűrővel szerelt turbódizel motorokhoz.
A TEKMA ULTIMA+ 10W-40 kifejezetten a teherautók legújabb generációjához készült, emellett azon buszok, építőipari gépek, mezőgazdasági gépek, álló motorok és csónakmotorok, melyek alacsony kéntartalmú (≤ 50 ppm) üzemanyaggal működnek. Alacsony károsanyag-kibocsátású turbódízel közvetlen befecskendezésű motorokhoz, amelyek megfelelnek az Euro II, Euro III, Euro IV, Euro V vagy Euro VI kibocsátási követelményeknek, EGR-rendszerrel (kipufogógáz-visszavezetés) és/vagy SCR-rendszerrel (Selective Catalytic Reduction) vannak felszerelve és DPF-vel (dízel részecskeszűrővel) vagy anélkül, rendkívül súlyos terhelési és környezeti körülmények között dolgoznak.
Olyan motorokhoz, amelyek ACEA E6 motorolajat igényelnek, tehát "Low SAPS" azaz csökkentett szulfáthamu (≤ 1,0%), foszfor (≤ 0,08%) és kén (≤ 0,3%) tartalmú olajat, ezáltal védve a motor részecskeszűrőjét.
Egyetlen kenőanyagként is használható új és régi generációs motorokból vegyesen álló flotta esetén.
ELŐNYEI
■ Diszpergáló és antioxidáns: védelem a korom- és olajlerakódás, az olajszűrő eltömődése ellen.
■ Kiváló kopásgátlóság: hengerfal kopása elleni védelem.
■ Kiváló tisztítószint: a dugattyún és a dugattyúhornyokban keletkező lerakódások kontrollja.
■ A hideg hőmérsékleti viszkozitása minimálisra csökkenti a hidegen való kopást, megkönnyíti az indítást.
■ Korróziógátló, rozsdamentes, habzásgátló.
Az Euro IV, Euro V vagy Euro VI károsanyag-kibocsátási előírásoknak megfelelő motorok érzékeny
kipufogógáz utókezelő rendszerekkel vannak felszerelve:
– A kén és a foszfor gátolja a katalizátor működését és károsíthatja a katalizátort.
– Szulfáthamu eltömítheti a dízel részecskeszűrőket: csökkenti DPF élettartamát és a motorteljesítményt.
Az ACEA E6 szabvány a DPF-el szerelt teherautó-motorokban való használatra szánt kenőanyagokra
vonatkozik. A csökkentett SAPS (szulfatált hamu, foszfor és kén) tartalom növeli a DPF élettartamát és
elkerüli a DPF eltömődését.
Az API CK-4 teljesítmény biztosítja a kipufogógáz visszavezető (EGR) rendszerekkel és a DPF
és SCR utókezelési rendszerekkel felszerelt motorok védelmét és hosszú élettartamát.
SZABVÁNYOK / JÓVÁHAGYÁSOK / TELJESÍTMÉNYSZINTEK
A TEKMA ULTIMA+10W40 a következő szabványoknak felel meg:
■ ACEA - E4/E6/E7/E9 (E7 megfelel az E5 és E3-nak is)
■ API - CK-4/SN
■ JASO - DH-2
A TEKMA ULTIMA+10W40 jóváhagyást kapott a következő gyártóktól:
■ SCANIA - Low Ash
■ VOLVO - VDS-4.5
■ MACK - EOS 4.5
■ RENAULT TRUCKS - RVI RLD-3
■ MAN - M3477
■ MAN - M3271-1
■ MAN - M3775
■ Mercedes-Benz Truck - MB-Approval 228.51
■ Mercedes-Benz Truck - MB-Approval 228.52
■ Mercedes-Benz Truck - MB-Approval 228.31
■ CATERPILLAR - ECF-3
■ CUMMINS - CES 20081
■ CUMMINS - CES 20086
■ DAF - Extended Drain
■ MTU - Type 3.1
■ MTU - Type 2.1
■ DEUTZ - DQC IV-18 LA
■ DETROIT DIESEL - DFS 93K222
Szintetikus vagy ásványi olajokkal keverhető.