1, A katalógusok gombjaira kattintva böngészője megnyit egy új ablakot amelyben önt a gyártó oldalára navigáljuk általában oda,
2, ahol önnek már csak választania kell mondjuk járműkategóriát vagy autómárkát, típust, évjáratot stb.
3, A pontos !! választás után a katalógus kiadja az önnek megfelelő termékek nevét vagy cikkszámát
4, ezeket ön átmásolja szóközök( ) és kötőjelek(-) nélkül (kis és nagybetű nem számít) a mi oldalunk kereső mezőjébe (jobb oldalon fent) majd az OK gombra kattintva áruházunk kikeresi a terméket és annak esetleges megfelelőit.
VAGY
Megnézi a katalógusban a szükséges akkumulátor méreteit és oldalunkon a bal oldali szűkítés mezőben kiválasztja a szükségeseket.
5, Innentől a vásárlás az áruházunkban megszokott módon zajlik tovább.
Az akkumulátor elektromos energiát tároló berendezés, amely töltésekor a bevezetett villamos energiát vegyi energiává alakítja, mert ebben a formában huzamosabb ideig tárolni tudja. Használatkor a vegyi energiát visszaalakítja villamos energiává. Az elektromos akkumulátor közvetlenül csak egyenfeszültség tárolására alkalmas.
Az akkumulátoroknak sok felhasználása létezik
Felépítés szerint az akkumulátorok típusai:
Az autóiparban használatos akkumulátorok főbb fajtái:
Az akkumulátoroknak meg kell különböztetni két válfaját, amellyel az autóalkatrész piacon találkozhatunk. Ezek a meghajtó és az indító akkumulátorok
A meghajtó akkumulátorokra leginkább lakóautókban, hajókban, illetve vezetékes áramszolgáltatással nem rendelkező létesítményekben lehet szükség, de egyre jobban terjed a munkagépekben való felhasználása. Rendkívül jól tűrik az akár teljes lemerüléssel járó használatot, az úgy nevezett ciklikus terhelést Ezen akkumulátorok működési elvüket tekintve éppen ellentétei az indító akkumulátoroknak, hosszú ideig tartó folyamatos terhelésre lettek kifejlesztve.
Az indító akkumulátorok magas áramerősségük révén hajtják végre faladatukat rövid ideig tartó igénybevétel mellett. Az indító akkumulátorok élettartamának csökkenéséhez, illetve akár tönkremeneteléhez vezethet a gyakori túlzott mértékű lemerítés.
Az indító akkumulátorok
Az akkumulátor feladata:
A gépjármű indító akkumulátorok feladata, hogy energiát tároljon arra az időre, amíg a generátor nem képes feszültséget szolgáltatni a működéshez.
Az akkumulátornak két fő feladata van:
Az akkumulátor felépítése, működési elve és gyártása:
Savas ólomakkumulátorok
A normál kivitelű műanyag házas akkumulátorba ólom és ólomdioxid lemezek vannak felváltva elhelyezve melyek ioncserélt vízzel hígított kénsavba merülnek. A pozitív töltésű lemez aktív anyaga PbO2, azaz ólom-dioxid, a negatív töltésű lemezeké pedig Pb azaz tiszta ólom. Az akkumulátor két ellentétes töltésű lemezének felülete kisütéskor ólom-szulfáttá alakul, majd feltöltéskor visszaalakul ólommá és ólomdioxiddá.
A jelenleg használatos 12V-os akkumulátorokat egyenként hat darab 2,11V-os névleges feszültségű sorba kapcsolt cella alkotja. Számoljunk! 6X2,11=12,66V Ebből is látszik, hogy egy teljesen feltöltött 12V-os akkumulátoron nyugalmi állapotban mérhető kapocsfeszültségnek 12,66V körül kell lennie. A hat cellát sorba kapcsolják és az egyes illetve hatos cellára helyezik el a két végpontot a pozitív illetve negatív elektródát.
A ma használatos akkumulátorok teljesítmény és élettartam növekedése a gyártásban bekövetkezett fejlesztéseknek köszönhető. Mik is ezek a teljesítményt és élettartamot pozitívan befolyásoló tényezők?
AGM technológiás akkumulátorok
Az AGM technológia (Absorbent Glas Mat) lényege , hogy az ólomlemezek között, üvegszálas gyapotrétegben itatják fel az elektrolitot.
Ezen akkumulátorok párolgása 0% mivel teljesen zárt rendszerűek. Ennek köszönhető, hogy nem tesz bennük kárt, ha felborítjuk, vagy kimondottan fektetve építjük be őket. További előnyei a normál savas ólom akkumulátorokkal szemben, hogy rendkívül jól tűrik a rázkódást, eltarthatóságuk többszörösen meghaladja a normál savas ólom akkumulátorokét mindez köszönhetően annak, hogy nincsenek szabadon álló ólom lemezeik amelyek így kevésbé szulfátosodnak. A szulfátosodás lerakódásai előbb csökkenő teljesítményt, majd lehullva cellazárlatot okoznak.
A köznyelvben gyakran nevezik őket – tévesen - zselés akkumulátoroknak, de ez hiba. Az AGM technológia úttörői, két nagy múltú amerikai gyártó. A kezdetben megszokott felépítési elvvel is szakítottak, és a hat cellát, a rétegenként összeállított, spirálisan feltekert ólom-üveggyapot „szendvicsből” készítették el.
Manapság egyre inkább terjed ezen akkumulátorok autóipari felhasználása, gyári beépítésként is. Ennek egyik fő oka, hogy az akkumulátorok kezdenek kiszorulni a motortérből és az utastér vagy a csomagtér légterében nem megengedhető az esetleges akkumulátor kipárolgás, szivárgás.
Oxigénrekombinációs, zárt ólomakkumulátorok
Az ólomakkumulátorok legnagyobb konstrukciós változása az üzemelés szempontjából zárt konstrukció megjelenése és tömeges elterjedése. Az oxigén rekombinációs akkumulátorok autókban, számítógépek szünetmentes áramforrásaiban, riasztókészülékek áramforrásaiban találhatók leggyakrabban. Gondozásmentes jellegüknél fogva igen népszerűek.
Balos vagy Jobbos ?
Ha az akkumulátor szemben van velünk - tehát a felénk eső oldalán van a két elektróda-, akkor beszélünk jobb pozitívos akkumulátorról, ha a pozitív csatlakozó nekünk jobbra esik. [ - + ] A személyautó indítóakkumulátorok 95%-a jobb pozitívos. Haszongépjárművek esetében az indítóakkumulátorok elektródáit a rövidebb oldalra szerelik.
Alacsony vagy magas?
Ha az akkumulátor szemben van velünk - tehát a felénk eső oldalán van a két elektróda-, akkor az akkumulátor magassága lehet alacsony (175mm) vagy magas (190mm) ezek ugyanolyan szélesség mellett nagyobb teljesítményűek.